Elektrikli otomobilin düşündüğün gibi çevre dostu mı?

2 yıl önce

Elektrikli Araçlar (EVS), küresel ısınmayı yenmek için dünyanın savaşında güçlü bir silahtır, ancak etkileri milletten ulus-ulusdan ve bazı yerlerde benzinli modellerden daha fazla kirlettikleri, veri analizi gösterileri değişir.

Elektrikli Araçlar (EVS), küresel ısınmayı yenmek için dünyanın savaşında güçlü bir silahtır, ancak etkileri milletten ulus-ulusdan ve bazı yerlerde benzinli modellerden daha fazla kirlettikleri, veri analizi gösterileri değişir.

Satışların dünyadaki en hızlı yükseldiği Avrupa'da, Polonya ve Kosova'daki EV'ler aslında daha fazla karbon emisyonu üretiyor, çünkü ızgaralar, Araştırma Danışmanlığı Radyant Enerji Grubu (REG) tarafından derlenen verilere göre.

Bununla birlikte, Avrupa'nın etrafında başka bir yerde, resim daha iyidir, ancak göreceli karbon tasarrufu, kaynak ızgaralarının ve gün aracının zamanının ücretlendirildiğine bağlıdır.

En iyi sanatçılar, reuters ile paylaşılan çalışmaya göre, yüzde 100, Fransa'nın yüzde 98, Fransa'nın yüzde 98, Fransa'nın yüzde 98, Fransa'nın yüzde 98, Fransa'nın yüzde 98, Fransa'nın yüzde 98'i, yüzde 95'i yüzde 93, yüzde 93'ünde, yüzde 93'lük yüzde 93'ünde, yüzde 93'ü yüzde 93'ü yüzde 93'ün yüzde 93'ünde.

Laggards, yüzde 4'ünde Kıbrıs, Sırbistan yüzde 15, Estonya yüzde 35 ve Hollanda yüzde 37'dir. Avrupa'nın yenilenebilir ve kömürün bir karışımına dayanan en büyük otomobil üreticisi Almanya'daki bir EV sürücüsü, yüzde 55 sera gazı tasarrufu sağlayan veriler de gösterdi.

Bir elektrikli vagon fotoğrafını seçerek CO2 emisyonları üzerinde grafik: Reuters

Güneş ve rüzgarda büyük yatırımlarla Almanya veya İspanya gibi ülkelerde, yenilenebilir enerji depolama alanı eksikliği, bir EV sürüşüyle ​​kaydedilen karbon miktarı, şarj ettiğiniz günün zamanına bağlıdır.

Öğleden sonra şarj etme - Güneş ve rüzgar daha yaygın olduğunda - ızgaraların gaz veya kömürle beslenmesi daha muhtemel olduğunda geceleri yüzde 16-18 daha fazla karbon tasarrufu sağlar.

Avrupa'nın iletim sistemi operatörü şeffaflık platformundan kaynaklanan kamu verilerine dayanan analiz, ENTSO-E ve Avrupa Çevre Ajansı (AÇA), Çarşamba günkü Cop26 zirvesinde ulaşım konusundaki tartışmalarının önüne geçti.

Otomobil endüstrisinin emisyonları nasıl azaltma kabiliyetinin, elektrik şebekelerinin korunmasının daha iyi yollarını bulmaya ve yenilenebilir enerjiyi depolamaya bağlı olduğunu gösterdi - birçok Avrupa ülkesinin henüz üstesinden gelmediği zorluklar.

Lityum-iyon piller sadece dört saate kadar olan enerjiyi tam kapasitede depolayabilmektedir, anlamına gelmez, anlamına gelir.

Elektrikli bir araç fotoğrafını şarj etmek için günün zamanının etkisi üzerindeki grafik: Reuters

Ayak izi eşitsizlikleri

Bölge genelinde tutarlı, düşük karbonlu enerji mevcut olana kadar, EV sürücüleri ayak izlerini ve mühendislerini, şarj altyapısını tasarlamanın bu eşitsizlikleri dikkate alması gerektiğini, Alman ve ABD merkezli Reg araştırmacıları olduğunu söyledi.

Araştırmacı SID Bagga, "Elektrik, içten yanmalı motorların asla yapacağı bir şekilde dekarbonising taşımacılığı kabiliyetine sahiptir" dedi.

"Ancak, elektrifikasyonun karbon etkisi, bir ülkenin enerji karışımına bağlı olarak önemli ölçüde değişmektedir ...

Elektrikli ve benzinle çalışan araçlar arasındaki emisyonlardaki Körfez, son yıllarda otomobil üreticileri, AB karbon azaltma hedeflerini karşılamak zorunda kalacaklarken, hala çoğunluğu içten yanma motoru arabaları motorlarını daha fazla yakıt tasarruflu hale getirir.

Sonuç olarak, Avrupa'daki yeni kayıtlı benzinli araçların karbon yoğunluğu, AÇIA verilerine göre 2006-2016 yılları arasında ortalama yüzde 25 oranında düştü.

Avrupa'daki EV satışları, 2035'ten itibaren yeni iç yanma motoru (buz) arabalarına karşı devlet sübvansiyonları ve düzenlemeleri tarafından tahrik edildi. Son çeyrekte Avrupa'da satılan beş araçta bir tanesi elektrikli ve Danışmanlık Ernst & Young, Ulaşım iceslerine sıfır emisyon modellerinin satışlarını bekliyor mutlak terimlerle 2028.

General Motors, Stellantis ve Volkswagen dahil olmak üzere otomobil üreticileri, gelecek yıllarda Avrupa'da çoğunlukla veya sadece elektrikli araçlar satma hedeflerini, GM, 2022 yılına kadar elektrikli bir Avrupa Çizimi'ni ve 2030 yılına kadar yüzde 70'ini hedefleyen Volkswagen'i taahhüt etti.

REG'nin çalışması 1 Ocak - 15 Ekim 2021'den itibaren verilere dayanıyordu. Bir Tesla Model 3 Verimliliği ile eşleşen bir elektrikli taşıtla eşleşen emisyonları karşılaştırdı.

Bir elektrikli taşıtın şarj edildiği ülkeler, benzinle çalışan bir otomobilin kullanılmasından daha temiz bir şekilde yüzde 85'in üzerinde olduğundan daha temizdir.

O zamanlar bile, hangi enerji kaynağının, AB genelinde en düşük karbon kaynağına yol açtığı için hangi enerji kaynağında, örneğin, İsveç rüzgarında, geceleri daha fazla esiyor.

Bir EV'yi yenilenebilir kaynaklardan yüzde 46'yı kaynaklayan İrlanda'da bir EV'yi şarj etmek, kabaca aynı miktarda karbonun aynı oranını kazandırır. .

"İrlanda, Moldova'dan daha yüksek miktarda sıfır karbon elektrik üretir - ancak elektriğinin yağdan (1.8x'ten daha kirli), kömürden yüzde 9'u (gazdan 2,3x daha kirli) ve yüzde 3'ten yaklaşık yüzde 13'ü üretir. Bagga, turba (gazdan daha kirli), "dedi.

© Thomson Reuters 2021

Kaynak: Gadgets 360

More Posts