Tesla Lobicing'den sonra Hindistan, elektrikli araçlarda keskin ithalat vergisi indirimlerini düşündüğünü söyledi.

2 yıl önce

Hindistan, elektrikli otomobiller üzerindeki ithalat vergilerini yüzde 40'a kadar düşürmeyi düşünüyor, iki üst düzey hükümet yetkilisi Reuters'a, Tesla'nın bir kesim temyiz başvurusundan sonraki günler, ülkenin otomobil endüstrisini polarize etti.

Hindistan, elektrikli otomobiller üzerindeki ithalat vergilerini yüzde 40'a kadar düşürmeyi düşünüyor, iki üst düzey hükümet yetkilisi Reuters'a, Tesla'nın bir kesim temyiz başvurusundan sonraki günler, ülkenin otomobil endüstrisini polarize etti.

İthal Elektrikli Araçlar (EVS) için 40.000 $ 'dan daha az bir değere sahip (kabaca Rs. 29. 7 Lakhs) - Arabanın maliyeti, sigorta ve navlun da dahil olmak üzere - Hükümet, vergi oranını yüzde 60'a kadar yüzde 40'a düşürüyor, yetkililer Reuters'a söyledi.

40.000 $ 'dan fazla değere sahip EVS için (kabaca Rs. 29. 7 Lakhs), oranı yüzde 100'den yüzde 60'a düşürmeye bakıyorlardı, söylediler.

Yetkililerden biri, "Görevdeki düşüşleri henüz azaltmayı almadık, ancak" devam eden tartışmalar var. "Dedi.

Hindistan, yaklaşık 3 milyon aracın yıllık satışına sahip olan beşinci en büyük otomobil pazarıdır, ancak satılan otomobillerin çoğunluğu 20.000 $ 'ın altında fiyatlandırılır (kabaca Rs. 14.8 lakhs). EVS, endüstri tahminlerine göre, toplam ve lüks EV satışlarının ihmal edilebilir olduğunu belirtir.

Tesla, Temmuz ayında Reuters tarafından bildirilen hükümete sahnesinde olan Tesla, EVS'deki ithalat vergilerinin yüzde 40'ına düşürülmelerini daha uygun fiyatlı ve satışları arttırdığını savundu. Bu, otomobil üreticilerinin, Hindistan'ın iç üretimi arttırması için çelişkili olup olmadığı konusunda otomobil üreticileri arasında nadir bir kamu tartışması tetiklemiştir.

Öyleyse, hükümet, Tesla gibi şirketleri yerel ekonomiye bir miktar fayda sağlayan - örneğin, örneğin, örneğin, örneğin, örneğin bir şekilde üretimi sağlayan veya yetkililerden biri olabileceği konusunda firma zaman çizelgesi verebilirse, hükümetin bir kesim lehinedir. söz konusu.

"Ülkede birçok EVS ithal edilmediği için ithalat vergilerini azaltmak sorun değil. Ancak bundan başka bir ekonomik kazancıya ihtiyacımız var. Ayrıca, yurtiçi oyuncuların kaygılarını da dengelemek zorundayız" dedi.

Tesla CEO Elon Musk, Twitter'da geçen ay Hindistan'daki yerel bir fabrikanın "oldukça muhtemel" olduğunu söyledi.

İkinci yetkili, görev kesiminin sadece EVS için ve diğer ithal araç kategorileri için değerlendirildiğinden, yerel otomobil üreticileri için bir endişe olmaması gerektiğini söylemişti.

Hindistan'ın finans ve ticaret bakanlıklarının yanı sıra, Başbakan Narendra Modi'nin başkanlık ettiği Federal Think Tank Niti Aayog, teklifi tartışıyor ve tüm paydaşlara danışılacak.

Her iki kaynak da tartışmalar hala özel olduğu için tanımlanmak istemiyordu.

Hindistan'ın ticaret ve finans bakanlıklarının yanı sıra Niti Aayog da hemen yorum yapmadı.

Daimler Mercedes-Benz ve Audi de dahil olmak üzere otomobil üreticileri, lüks arabalarda daha düşük ithalat vergileri için lobiye sahip ancak çoğunlukla yerli şirketlerden güçlü bir direnişle karşılaştı. Sonuç olarak, Hindistan'ın lüks otomobil pazarı yılda yaklaşık 35.000 araçlık ortalama satışlarıyla küçük kalmıştır.

Tesla'nın arabaları, çoğunlukla Hindistan'a ithal edilen ve daha küçük bir satış yüzdesini hesaba katan High-End EV kategorisine girerdi. Mercedes, Jaguar Land Rover ve Audi, ülkede lüks EV'ler sattı.

Bu kez Tesla'nın talepleri, Hindistan'ın otomobil pazarının yüzde 18'inin yüzde 18'i olan Güney Koreli otomobil üreticisi Hyundai motorunun yanı sıra, Mercedes'ten destek buldu.

Önerilen kesimin karşısına, ülkedeki uygun fiyatlı elektrikli otomobil üreten TATA motorları ve Hindistan'da elektrikli scooter yapan Softbank-Sedim Ola'dır.

Hükümetin düşüncesine aşina olan üçüncü bir kaynak, Tesla gibi bir markanın, EV satışlarında diğer önemli otomobil pazarlarını geciktiren, Hindistan'da daha fazla nüfuz edebileceği bir farkındalık olduğunu söyledi.

Hükümet, buna yaklaşmanın en iyi yolunu düşünüyor ve yalnızca Tesla'nın yurtdışı olarak kaynak parçalara bağlandığı anlamına gelse bile, bir miktar yararı görmek istiyorlar.

© Thomson Reuters 2021

Kaynak: Gadgets 360

More Posts