Youtube'da İçerik Oluşturma Kılavuzu

5 yıl önce

Youtube algoritması size sevebileceğiniz videoları önerir ve Youtube'un algoritması da bunun üzerine çalışır. Ne kadar çok beğenme olursa, videonun önerilme olasılığı o oranda artar. Ancak öte yandan izlenme süresi de çok önemlidir.

Youtube algoritması size sevebileceğiniz videoları önerir ve Youtube'un algoritması da bunun üzerine çalışır. Ne kadar çok beğenme olursa, videonun önerilme olasılığı o oranda artar. Ancak öte yandan izlenme süresi de çok önemlidir.

YOUTUBE İŞ ORTAGI PROGRAMI

Youtube iş ortağı olmanız için, abone sayınızın 1000 ve izlenme saatinizin 4000 dk olması gerekmektedir. Bundan sonra para kazanmayı kim istemez ki... Öyleyse hemen iş ortağı programına başvurun.

BİRAZ DA KANALI KİŞİSELLEŞTİRMEDEN BAHSEDELİM.

  1. Kanal simgesi : Kanal simgesi önemlidir, seçmeden önce iyi düşünüp karar vermeniz gerekir.
  2. Banner: Markalaşmanın önemli simgelerinden bir tanesidir. Bazı kanallar bu bölümde kanalından bilgi verir ve video yüklemeleriyle ilgili bilgilendirme yapar.
  3. Hakkında ve kanal açıklaması: Bu bölüm çok fazla kullanılmasa da izleyiciler, bu kanalda kendilerinin neler bekleyebileceğini öğrenebilirler. Ve üreteceğiniz içerik türlerini burada yazmanız gerekebilir. Yükleme programınızın bu bölümde mutlaka yer alması lazım. Kanalınızın sosyal medya hesapları ve web sayfası bağlantılarını da buraya ekleyebilirsiniz.
  4. Kanal fragmanı: İlk etap için çok önemlidir. İnsanların kanalınıza abone olması için eğlenceli kısa ve net bir fragman hazırlamanız gerekecektir.
  5. Oynatma listeleri: Oynatma listesi oluşturarak ilişkili videoları aynı listeye ekleyin.
  6. Bölümler: Son olarak bölümlerden bahsedelim. Bölümler, markalaşmada önemli rol oynar.  Burada ne tür formatlara, dizilere yer verdiğiniz önemlidir. Bölüm eklemek için (kanalı özelleştir->sağdan aşağı kaydırın en altta->bölüm ekle ) adımlarını takip edin. Burada seçenekleri göreceksiniz. Sayfanızı öne çıkarmak için single playlist’i seçmeniz ve yatay olarak ayarlamanız doğru olacaktır.

 

MÜKEMMEL OLACAK DİYE ENDİŞELENME VE YÜKLEMEYE DEVAM ET!

Youtube’un en güzel tarafı yeteneklerinizi veya bilginizi sergileyip topluluğa bir şeyler katabilmenizdir.

Hepimizin söyleyecek bir şeyleri ve paylaşabileceğimiz tutkularımız vardır.

 

Harika içerikler oluşturmak

Youtube, çok büyük bir platform, bundan dolayı başta gözünüzü korkutabilir. Daha çok izlenmek için herkese hitap eden video yapmak isteyeceksiniz ancak durum böyle değil. Ortak ilgi alanı, heyecan veya tutku duyulan bir konu olduğunda, bağlantı kurmak kolaylaşacaktır.

NİŞ STRATEJİSİ: Bir videonun daha az kişi tarafından daha çok izlenmesidir.

YOUTUBE’DA YARATICI BİR STRATEJİNİN 10 TEMEL İLKESİ

Bazı yaratıcı kişilerin youtube’da başarılı olduğunu görmüşsünüzdür. Popüler bir video serisi bulmak kolay değildir.

10 yılık bir süreçten 10 temel ilke çıkardık. Bundan dolayı bu kılavuz, bu doğrultuda kendi video fikirlerinizi çıkarmada yardımcı olacaktır.

Tek seferlik videolar iyidir ancak, herkes izledikten sonra ne olacak? Bu durumda görüntülemeler aniden artar, ancak sonra normale döner. Bu nedenle uzun vadeli fikirler için, tekrarlanabilir vadeli fikirler bulmak önemlidir. Bu stratejilerden biri de şov ya da seri yüklemektir. Şimdi başlayalım, fakat bunlar olmazsa olmaz değildir. Ancak sürekli gelen hayran kitlesini büyütebilirsiniz. Ve aklınıza bir fikir getirin…

  1. Paylaşmaya değerlilik: Videolarınız insanlar tarafından paylaşılacak mı? Videolarınız ağızdan ağıza yayılabilir, ki bu çok etkili. Bizce işin aslı, insanların arkadaşları arasında paylaşabilecekleri videolar yapmaktır. Kendinize "videolarım paylaşılacak mı" diye sorun. Bu soru neden sorusu olabilir. "O video trend mi, Eğitici mi?" gibi sorular sormak yol oluşturmak açısından önemli olabilir. Kendine bir sor sosyal medyada ne paylaşıyorsun. Yeni ve ilgi çekici şeyler değil mi? Şunu da deneyebilirsin: "Arkadaşlarınla bir beyin fırtınası yapıp bu videoyu ne için yapıyoruz ilgi çekici miyiz, konusu nedir?"  gibi bir alıştırma... Eğer yaptığınız videoyu tek bir şekilde özetleyemiyorsanız, insanlar bunu kendi aralarında paylaşırken zorlanır. Konsept olarak paylaşılması kolay bir video olması lazım. Kendini izleyici yerine koy ve "bu videoyu neden paylaşmak istiyorum" diye sor.
  2. Kitleyle konuşma: Youtube’un sosyal platform olduğunu unutma.
  3. Kitlenizi videoya dahil etmek : Hayran sorularını yanıtlayarak, gönderdikleri videoyu sizin videonuzda ön plana çıkarabilirsiniz. Sıradaki videolarda neler istiyorlar? Bu soruyu cevaplayarak, beğeniler ve yorumlara bakarak bir sonraki videonuzun konusunu belirleyebilirsiniz.
  4. Tutarlılık: Fikrinizde güçlü ve yinelenen ögeler var mı? Şunlara da dikkat etmelisin: Tutarlı video jeneriği, açılışlar, tutarlı marka sloganı, tutarlı markalama stratejileri ve söylem tutarlılığı, yani kanalın hiç değişmeyen üslubu ve teması vardır.
  5. Hedefleme: Açıkça tanımlanmış bir kitle var mı? Anneler ve bebekleri, ya da egzersiz yaparken konuşmak gibi. 2.Hedefleme ise, seri düzeyde. Örneğin minecraft oynayanlar gibi... Hedef kitleni ne kadar biliyorsan o kadar kolay olur ve fikir o ölçüde ilgi çeker.
  6. Sürdürebilirlik: İçerik sevilirse daha fazlasını yapabilir misiniz? Video yapacak enerjin var mı? Bütçen veya stüdyon var mı? Bir plan da aklında kalsın. Bir günde birden fazla video hazırla ve birkaç güne yayarak planlayabilirsin. Daha basit daha az video da çekebilirsin. Ya da prodüksiyondan daha fazla yararlanabilirsin.

 

SORU: Sürdürülebilir bir seride sizi en çok ne zorlar? Bunu nasıl kolaylaştırabilirsiniz.

  1. Keşfedilebilirlik(bulunabilirlik): Videolarınız aramayla ya da alakalı videolarla bulunacak mı? Youtube’ da daima iki konu vardır: Trend ve güncel videolar. Politik, kültürel, spor gibi konular yaprak dökmeyen ağaç gibidir. "Nasıl yapılır" videoları da hızlı bir şekilde yükselebilir. Youtube arama kutusuna "How to" gibi arama terimlerini yazarak en çok hangi videoların yayınlandığını gözden geçirin. Ayrıca video optimizasyon konusunda uzmanlaşın. İlerleyen bölümlerde bunlara da yer verilecektir.
More Posts